معرفی غذاهای سنتی کیش

مجبوس لحم

معرفی:مجبوس یکی از بهترین پلوهای عربی استتور کیش تابستان 98، که بسیار خوشمزه و خوش طعم است. در طرز تهیه مجبوس از ادویه هایی نظیر رازیانه، گشنیز، زیره سبز، میخک و چوب دارچین و ادویه های خوش طعم دیگری استفاده می شود که مزه خاصی به پلو می دهند.

مجبوس لحم

مواد لازم:

مرغ : 5 تکه

پیاز : 1 عدد

هل : 5 عدد

برنج : 5 پیمانه

گوجه فرنگی : 5 عدد

زرد چوبه : به میزان لازم

فلفل : به میزان لازم

نمک : به میزان لازم

میخک : 5 عددتور کیش شهریور 98 درسته

چوب دارچین : 2 عدد کوچک

زیره سبز : 1 قاشق چای خوری

رازیانه : نصف قاشق چای خوری

تخم گشنیز : 1/4 قاشق چای خوری

مجبوس لحم

طرز تهیه:

ابتدا مرغ را برداشته داخل قابلمه بریزید، سپس 3 عدد میخک، چوب دارچین، فلفل سیاهتور کیش مرداد 98، هل روی آن بریزید شعله را روشن کرده، گوشت را روی حرارت قرار دهید، بعد آب به آن اضافه کنید.سپس گوجه ها را رنده کرده روی گوشت ریخته هم بزنید،زمان دهید تا گوشت خوب بجوشد و مغز پخت شود، و آب را بیشتر بریزید زیرا از باقیمانده آب گوشت برای درست کردن برنج نیز می توانید استفاده کنید، سپس مرغ را خرد کرده برای داخل برنج و کنار بگذارید.  در مرحله بعد طرز تهیه مجبوس, تخم گشنیز را با رازیانه و باقی مانده میخک درون آسیاب بریزید و آن ها را با هم مخلوط و پودر نمایید، برنج را که از قبل شسته اید با آب مرغ پیمانه کرده و در روی حرارت قرار دهید، تا برنج بجوشد و آب مرغ خوب به خورد برنج برود.

مرغ ها را به همراه یک قاشق از ادویه ها لابه لای برنج ریختهتور کیش شهریور 98 و دم کنید،. بعد از نیم ساعت برنج را داخل دیس بکشید. برنج آماده سرو است، روی برنج را می توانید به وسیله ذرت، گوجه فرنگی،  سبزی و تکه های مرغ تزیین کنید.


غذای مرگوگ کیش

معرفی:مرگوگ یا مرقوق نام یکی از غذاهای محلی جزیره کیش و از معدود خوراک های این منطقه است که در طبخ آن ماهی ها نقشی ندارند.این روزها مرگوگ را می توان در رستوران های جزیرۀ کیش به راحتی پیدا کردتور کیش تیر 98.پخت و آماده کردن این غذا نیز اصلا سخت نیست.

غذای مرگوگ کیش

مواد لازم:

خورش آردتور کیش مرداد 98 سنگک

گوشت با استخوان

سیب زمینی

بادمجان

فلفل سبز تند

گوجه فرنگی

رب گوجه

پیاز

سیر

 روغن

نمک و ادویه

طرز تهیه مرگوگ:

آرد سنگک را الک و بعد با آب مخلوط می کنندتور کیش.این خمیر درست مانند خمیری است که برای پخت نان به کار می رود، یعنی باید مدتی به آن زمان داد تا در یک ظرف سرپوشیده بماند و اصطلاحاً ور بیاید.این زمان فرصت مناسبی است برای این که به مراحل دیگر پخت مرگوگ پرداخته شود.در این مرحله پیاز و سیر را تا آنجا که امکان دارد خرد می کنند و در روغن تفت می دهند. سپس گوشت را که از قبل شسته و خرد کرده اند به آن اضافه می کنند. اگر گوشت ها ترد و تازه باشند می توان از همین آغاز نمک و ادویه را هم به آنها اضافه کرد.حالا باید گوجه ها را رنده کرده، همراه با رب به محتویات قابلمه بیفزایندتور لحظه آخری کیشو اجازه بدهند تا برای مدتی همه به اتفاق بپزند.در این فاصله سیب زمینی، هویج، فلفل سبز و بادمجان را خرد کرده، همراه با چند پیمانه آب به غذا اضافه می کنند.وقتی همه این اجزا به ویژه تور کیش تابستان 98گوشت ها به خوبی پخته شدند، باید به سراغ خمیری رفت که حالا دیگر شرایط مطلوب را پیدا کرده و برای اضافه شدن به مرگوگ اعلام آمادگی می کند.از خمیر، تکه های کوچکی جدا می نمایند، هر تکه را با وردنه نازک و گرد می کنند. گاهی برای این کار از قالب گرد استفاده می شود که شکل مرتب تری به غذا می دهد.این تکه های خمیر را دانه به دانه و با فاصۀ زمانی یکی دو دقیقه داخل قابلمه می اندازند تا به هم نچسبند و مدتی صبر می کنند تا خمیرها نیز پخته و غذا کاملاً آمادهتور کیش تیر 98 شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.