معرفی غذاهای ارمنستان

غذای خوروواتس ارمنی

معرفی:خوروواتس به معنی کباب شدهتور ارمنستان تابستان 98 میباشد،این غذا شباهت بسیاری به شیشلیک خودمان دارد که تفاوتی در طبخ آن وجود دارد.این غذا بیشتر با گوشت خوک تهیه میشود و یکی از غذاهای محبوب ارمنستان میباشد که در مراسم های مهم سرو میشود.

برای تهیه این غذا از گوشت و دنده گاو،خوک و بره استفاده میشود که بعد از به سیخ کشیدن آن را روی آتش قرار میدهند و ادویه های مخصوص آن را بهش اضافه میکنند.این غذا اغلب با سبزیجات و پیاز همراه میباشد، گوجه فرنگی و بادمجان و فلفل کباب شده نیز معمولا قسمتی از غذای خوروواتس می باشند. در ارمنستان کباب فقط تور ارمنستان تیر 98به کباب کوبیده اطاق می شود و کباب های نوع دیگر به اسم خورواتستور ارمنستان تیر 98 نامیده می شوند.

غذای خوروواتس ارمنی

 


غذای قاپاما ارمنی

معرفی:قاپاما غذایی ارمنی است که در تعطیلاتتور ارمنستان مرداد 98 و اعیاد مختلف خورده می شود که ارمنستانی های عزیز آماده میکنند و این غذا در ارمنستان از محبوبیت خاصی برخورد دار است.

 غذای قاپاما ارمنی

مواد لازم:

کدوتور ارمنستان شهریور 98تنبل

برنج

میوه‌های خشک(سیب، ذرت، زردآلو، آلو، خرما، زغال اخته، آلوی بخارا وتور ارمنستان شهریور 98 کشمش)

عسل و دارچین یا خاکتور ارمنستان مرداد 98 قند

طرز تهیه:

برای درست کردن این غذا بعد از شستن کدو قسمت بالای آن تور ارمنستانرا مثل درپوش بریده و داخل آن را خالی می کنند. برای پر کردن داخل این کدو ازتور ارمنستان تابستان 98 میوه های خشکی مثل سیب، آلو، زغال اخته،زردآلو، کشمش و همچنین برنج پخته شده استفاده می شود. بعد از پر کردن کدو آن را در فر می گذارند تا زمانی که کدو نرم شودتور لحظه آخری ارمنستان. در هنگام خوردن غذا روی آن شیر یا عسل ریخته می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.